Nattkäk

Andra natten på Seco gick myyyyycket bättre, så jag kanske fick tillräckligt med sömn ändå då. Fick lite mera att göra den här natten än förra, så det kändes mest som att man sprang fram och tillbaka hela tiden, men det gör absolut ingenting, då går ju tiden snabbare!


Jag tänkte, det måste ju finnas någon därute som är intresserad av LCHF-kost, så jag tänkte tipsa lite här om god mat jag äter, och som funkar för mig! 
Igår gjorde jag egen skagenröra, typ, som jag åt tillsammans med en avokado under nattskiftet. Röran går lika bra att äta till annat med, som t.ex. ett gott LCHF-bröd, gjort på mandelmjöl, men det receptet kan jag lägga ut en annan dag. Till skagenröran använde jag i alla fall:
Gräddfil
Hackad rödlök
Ishavsrom
Räkor
Salt och pepper

Några särskilda mått använde jag mig inte av, man får smaka av lite, se vad man gillar mest. Nästa gång jag gör den kommer jag nog använda röd stenbitsrom istället för ishavsrom, den smakar lite mer, och framförallt så smakar den bättre. Men, som sagt, man får prova sig fram och se vad man gillar!
 
 
 
LCHF, Tips | blog, diet, lchf, lowcarb, recept, skagen, weightloss |
Upp