Midsommarhelgen

Nej men hej!
Det har varit full rulle hela helgen så jag har inte riktigt haft tid till att blogga, men nu ska jag försöka mig på ett helt okej inlägg.
 
I torsdags var jag personlig assistent hela dagen, så jag har inte så mycket att rapportera om från då, förutom att jag var till doktorn på morgonen p.g.a. huvudvärk och trötthet, som jag haft i flera år nu. Jag har tappat räkningen på hur många ggr jag har varit till vårdcentralen med dessa problem, jag får ju inte den hjälp jag behöver. Sist jag var där fick jag nässpray för huvudvärken, för det var "absolut inte migrän". I torsdags när jag var där, så konstaterade den läkaren snabbt att det nog visst var migrän, kanske t.o.m något så ovanligt som Horton Cluster Headache. Fick inga receptbelagda tabletter för det, eftersom det inte finns några specifika, man vet bara att kortison, antidepressiva m.m har fungerat, men han tyckte inte det kändes rätt att ge mig det för huvudvärk, jag håller med. 
Däremot skrev han ut recept på sömntabletter och så tog vi blodprov. Sömntabletterna gör så att jag sover som en stock, det är jätteskönt.
 
I fredags var jag och Jasmine ute och plockade blommor på förmiddagen som vi gjorde fina kransar av, sedan stressade jag iväg till Fagersta och Lagströms finska halva av släkten, Selkäinaho-släkten. Vi åt god mat, spelade kubb, dom sjöng finska julsången osv. Det var trevligt, men jag var nykter och blev trött väldigt tidigt. Vi var hemma vid kvart i 12 på natten. Mattias ena kusin hade bakat världens godaste jordgubbstårta, så jag passade på att ha "ätardag" då, det var ju ändå midsommar.

Under lördagen tog vi det mest Chicago hela dagen, här hemma i Norberg. Det blev sällskapskväll med småsyskonen, vi spelade ett Angry Birds-kortspel som jag köpt med från NZ, vändtia och även ett frågespel, barnen mot mig och Mattias. Ungarna vann... Det var jättekul! Åt godis då med, men skitsamma, två ätardagar utav 82 dagars LCHF, känns jävligt okej ändå. Nu blir det strikt ett tag igen, blir så jäkla dålig i magen av socker och mjöl.

Idag är det söndag. Hade alarmet på 9, eftersom jag skulle prata på Skype med familjen Jones. Det var jättesvårt att vakna, jäkla sömntabletter, men jag tog mig upp, pratade med dom, gick och la mig hos Mattilainen igen, och så vaknade vi kvart i ett på eftermiddag. Snacka om att ha ångest över att ha sovit bort halva dagen. Tur är det väl att det regnar, då går man i alla fall inte miste om nåt fint väder. (Var är det fina vädret, by the way? Trodde det var sommar)

Vi får se vad vi hittar på idag, känner jag Lagis rätt så blir det nog en slappardag idag igen, det är ju inge kul att anstränga sig heller..

Puss & kram!
 
 
Vardag |
Upp