LCHF-smörgåsar

Tänkte dela med mig av ett recept på mackor a la LCHF, som jag brukar baka. Receptet kommer usprungligen från  bloggen 56kilo.se, men jag har modifierat det så mycket så jag vet inte ens om de smakar likadant.

Recept:

3 ägg
2 msk smält smör (inte nödvändigt)
125g kvarg (har även provat med samma mängd mixad keso och lite större mängd créme fraiche och det var lika gott det med)
Vispa samman detta och ha sedan i torringredienserna:
2 dl mandelmjöl
½ dl pofiber
1 msk fiberhusk
3 tsk bakpulver
En nypa salt

Tryck ut till en deg på 20x30 cm, på en bakplåt klädd med smörpapper. Grädda i ugnen i 10-13 min. Dela upp brödet i 6-8 bitar.
Allra godast tycker jag det är om man rostar dem och sedan har ett tjockt lager philadelphia, massor med rökt påläggsskinka och några skivor tomat på. Mmm!
 
 


LCHF, Tips | diet, lchf, lowcarb, weightloss |
Upp