Första drygveckan

 
 
Idag har jag jobbat första skiftet av 7, min första drygvecka. Vilket innebär:
Mån-tis, förmiddag(05.48-14.00)
Ons-tors, eftermiddag(13.48-22.00)
Fre-Sön, 12h natt(17.48-06.00)

Förmiddag och eftermiddag känns ju okej, det är helgen jag fruktar. Kommer ju vara helt död efteråt! Jag hoppas i alla fall att veckan går jättefort, för nästa måndag åker jag och älsklingen till Tallinn. Jag längtar så, vi behöver verkligen komma iväg lite, bara vi två.

När jag kom hem från jobbet idag så gick jag direkt ut i solskenet, jag måste ta vara på sommaren nu. Känns som att jag mest suttit inne. Lillebror har brunare armar än mig, efter 5 dagars fotbollsskola. Jag hade nästan 6 månader sommar. INTE OKEJ. Jag tog också första doppet i poolen, 20 grader kallt, helvete, det var inte skönt.

Efter att ha mailat lite med min värdmamma, kände jag ett sudden urge efter att åka ner dit igen, snart. Hon går igenom en lite jobbig period nu och jag önskar verkligen att jag kunde finnas där för henne och barnen. Just nu är det inte läge för det, men inom en inte allt för avlägsen framtid SKA jag dit igen. Jag saknar dem.
 
Nya Zeeland, Resa, Vardag | Travel, work |
Upp