Kryssning

Hej och hå! 
Jag är helt slut. Först en lång jobbhelg och sen en kryssning på det. 
Kryssningen med Mattias var jättemysig, det var så skönt att bara komma bort, om än bara för ett par dagar. Det var så bra. Tallinn var jättefint, framförallt Gamla staden. Jag älskar verkligen gamla byggnader. Varför bygger man inte så fina hus nuförtiden? Fint väder hade vi också, det var mer än jag hade väntat mig. 
Båten var också bra, vi hade en hytt med dubbelsäng, på däck 9! Alltid annars när jag åkt kryssning/till Finland, så har vi satsat på att göra det så billigt som möjligt, och då hamnar man oftast på typ däck 5, utan fönster. Så, visst kändes det lyxigt, alright! Det var så mysigt att bara sitta i sängen och titta på vattnet och de andra båtarna som man körde förbi. Mattias satt som ett barn på julafton och tittade ut när vi "mellanlanda" i Mariehamn. Det är ju rätt spännande det där... Haha! 
Maten var helt okej, inte den bästa men det gick ju självklart att äta, men så tycker jag det alltid är på båtar. Taxfreen var ju bäst, så klart. Blev en minisemester med mycket choklad, vill jag lova. Så nu blir det strikt igen fram till Paris. Tycker det inte gör så mycket ändå, gick ju ner i vikt trots ätardagarna vid midsommar.

4 år har vi spenderat tillsammans också, det är ganska bra jobbat tycker jag. En stor eloge till Mattias som stått ut med mina humörsvängningar, min låga smärttröskel, hur klumpig jag är och mitt eviga tjatande om att han ska skynda sig. Frågar ni honom kan han nog rabbla upp ännu fler dåliga sidor hos mig. Men, det viktigaste är ju att det bra väger över det dåliga, och det har det ju alltid gjort i vårat förhållande. Trots alla gräl och olikheter (för olika är vi ju trots allt) så har vi hållt ihop. Vi kompletterar liksom varandra. Och nu har vi ju även funnit ett gemensamt intresse också, airhockey. Vem vet, det kanske blir något att investera i i framtiden? ♥
 
 
 
Resa | Chocolate, Travel, beatrice, cruise, love, mattias, tallin |
Upp