Flitig dag

God kväll!
Idag har jag varit flitig vill jag lova. Sista lediga dagen på en vecka, så jag var liksom tvungen att passa på. Jag har lämnat in tjänstgöringsrapporter till Norbergs kommun, postat paket till Hunter & Natalya, fikat med lillasyster på Elsas Konditori, gjort matlåda, diskat och städat lillasysters rum. INTE ILLA! De flesta av er har inte sett min lillasysters rum så ni vet inte vilken stor bedrift det var att städa hela det. Hon har nämligen hela vardagsrummet på övervåningen (i väntan på att jag ska flytta ut ur mitt rum), ett rätt så stort rum alltså, som hon självklart fyllt med massor av leksaker. Både gamla och nya. Och hon städar ALDRIG. Det tog oss flera timmar, men nu är det äntligen helt klart. Jag är helt slut! 

Annars då? Jag tycker det är skittråkigt att jag aldrig hinner/kan träffa mina vänner längre. Mitt schema krockar liksom med deras scheman. När jag är ledig och kan ses, så kan inte dom. Det hatar jag verkligen. Men det är väl så när man är vuxen. Eller nej, det är så det är när man jobbar skift. När jag jobbade på dagis hade vi inte det här problemet. När jag blir stor ska jag definitivt jobba dagtid. Men just nu lockar pengarna mer än fritiden. Tyvärr. 
I veckan jobbar jag så här:
fre-sön 12h förmiddag(05.48-18.00)
mån-tis eftermiddag(13.48-22.00)
ons-tors natt(21.48-06.00)


J.L - Jasmine Larsson. Tror minsann det är dags att tapetsera om också...
 
Vardag | beatrice, blog, blogg, busy, cleaning, hard, jasmine, work |
#1 - - Louise:

Jag är ledig nästa vecka, vet inte om vi ska åka i väg men annars så kanske vi kan hinnas ses ett litet tag :)

Upp